Τρίτη 17 Ιουλίου 2018

Κυριακή στα Καλά Λιμάνια

  Αγαπημένη παραλία από παλιά, ήρεμη και χωρίς κύμα σχεδόν πάντα, ακόμα και όταν στον Κωμό, στον Κόκκινο Πύργο και στα Μάταλα δεν μπορείς με τίποτα να μπεις μέσα από τα κύματα.
  Έχει περάσει από πολλές φάσεις αυτή η παραλία, παλιά όταν η άσφαλτος έφτανε μόνο μέχρι τα Πηγαϊδάκια, όταν οικογένειες από κοντινά χωριά πήγαιναν και έφτιαχναν καλύβες για να παραθερίζουν. Η εποχή που οι καλύβες ευτυχώς ή δυστυχώς ξηλώθηκαν. Η εποχή μετά τις καλύβες, η εποχή των πολλών σκηνών, Και η εποχή που οι καθημερινές έφοδοι της αστυνομίας ξήλωσαν τις σκηνέςς μέχρι να φτάσουμε στο σήμερα.
  Δεν θέλω να αναφερθώ στο μακρινό παρελθόν, αλλά θεωρώ ότι με τις σκηνές καλά είχε κάνει η αστυνομία. Δεν με ενοχλεί το ελεύθερο κάμπινγκ ίσα ίσα που κι εγώ πάω και στήνω σκηνές. Με ενοχλούσε όμως που κάποιοι πήγαιναν στις αρχές του καλοκαιριού έστηναν τις σκηνές και τις εγκαταστάσεις τους για όταν και αν πήγαιναν να μείνουν λες και ο χώρος τους άνηκε.
  Πλέον η κατάσταση είναι καλή νομίζω. Δεν υπάρχουν πολλές σκηνές και θέλω να ελπίζω ότι όσες είναι στημένες είναι από άτομα που μένουν εκεί και δεν έχουν απλώς καταλάβει το χώρο.
 Αλλά άλλο με ενοχλεί, η νοοτροπία των άλλων να αδιαφορούν για τους γύρω τους και την ενόχληση που προκαλούν. Και αναφέρομαι φυσικά σε όσους επειδή έχουν 4Χ4 νομίζουν ότι μπορούν να πηγαίνουν όπου θέλουν με το αυτοκίνητο.
Ορίστε χαρακτηριστική φωτογραφία και δεν ήταν τα μόνα αυτοκίνητα:



Αναρωτιέμαι έχει γίνει τόσο δύσκολο να περπατήσει κάποιος 100 μέτρα; Είναι ανάγκη να πάει με το αυτοκίνητο ως το κύμα; Δεν αντιλαμβάνεται ότι ενοχλεί τους άλλους λουόμενους και προσφέρει ένα αισθητικά άσχημο θέαμα; Ειδικά ο κύριος με το αυτοκίνητο κοντά στο κύμα πρέπει μέσα στην μέρα να πηγαινοήρθε πάνω από 10 φορές, για να πάρει τσιγάρα, για να πάει στους φίλους του 20 μέτρα πιο πέρα, για να πάει δεν ξέρω που.
Έχουμε από τις πιο όμορφες παραλίες και έχουμε δυστυχώς και ένα μεγάλο ποσοστό ατόμων που αδιαφορούν για τα πάντα γύρω τους. Αυτά με την γκρίνια  μου.

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2018

Δημοτική Βιβλιοθήκη Μοιρών

Δυστυχώς η ανταλλακτική βιβλιοθήκη που υπήρχε ξηλώθηκε για διάφορους λόγους:
http://moires-sxoliasmoi.blogspot.com/2016/11/blog-post_15.html.
Κρίμα για την προσπάθεια των παιδιών που την έστησαν, κρίμα για όσους είχαν προσφέρει βιβλία.

Αλλά επιτέλους έχουμε δημοτική βιβλιοθήκη. Ή μήπως όχι;
Ορίστε δημοσιεύματα:
https://www.mesaralive.gr/post/egkainiazetai-h-dhmotikh-bibliothhkh-manwlhs-markakhs/local-news/12508

http://apopsilive.gr/notia-kriti/peraste-h-dimotiki-bibliothiki-sas-kalosorizei-stous-chorous-tis-foto

http://apopsilive.gr/kriti/oi-moires-apoktoun-epitelous-dimotiki-bibliothiki

http://archive.e-mesara.gr/index.php/a-sxoliasta/44303-22-11

Πανηγυρισμοί για την ολοκλήρωση της βιβλιοθήκης, εγκαίνια και εορτασμοί που παρευρέθηκαν όλοι οι επίσημοι για ποιον ακριβώς λόγο;

  Γιατί η Βιβλιοθήκη μπορεί να εγκαινιάστηκε αλλά ποτέ δεν λειτούργησε, απ' όσο ξέρω κανένας σχεδιασμός για την λειτουργία της, κανένας προγραμματισμός και αν υπάρχει σίγουρα καμία ενημέρωση στους δημότες.
  Τα εγκαίνια, λοιπόν, για ποιον σκοπό έγιναν; Απλώς για να έχουμε να λέμε; Ενδιαφέρεται κανείς στο Δήμο για να την λειτουργήσει; Είναι θέμα χρημάτων, είναι θέμα αδιαφορίας;

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2018

Ξεκίνησε ξανά η Ανακύκλωση στον Δήμο Φαιστού;

  Κάτι πήρε το αυτί μου. Για κάποιο πρόστιμο που κλήθηκε ή θα κληθεί να πληρώσει ο Δήμος Φαιστού επειδή έχει να ανακυκλώσει κάτι χρόνια. Και έτσι πρέπει να έχουν πάει 1-2 φορτία στο Ηράκλειο για ανακύκλωση.
  Λες και έπρεπε να περιμένουμε τα πρόστιμα για να κάνουμε τα αυτονόητα, οι κάδοι υπήρχαν, το αυτοκίνητο υπήρχε. και προφανώς υπάρχει και η αδιαφορία...
  Και αφού ξεκινάμε πάλι να στέλνουμε ανακυκλώσιμα υλικά ποιες είναι οι ενέργειες του Δήμου;
  Να κάνω μια ενδεικτική λίστα με πράγματα που πρέπει να γίνουν όπως μου έρχεται στο μυαλό:
  1. Να καθαριστούν οι κάδοι ανακύκλωσης, γιατί ως τώρα έμπαιναν μέσα κοινά σκουπίδια και φυσικά και οργανικά υλικά.
 2. Να γίνει μια μεγάλη καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών. Εφημερίδες (Άποψη του Νότου, Αντίλαλος), ειδησεογραφικές ιστοσελίες (e-mesara.gr, apopsilive.gr), ραδιοφωνικοί σταθμοί νομίζω πρέπει να δημοσιεύσουν και να προβάλλουν δωρεάν την ενημέρωση και οδηγίες.
 3. Καμία αφίσα δεν θα έβλαπτε.

Και όχι ότι αρκούν οι μπλε κάδοι, ιδανικά θα έπρεπε να υπάρχουν ξεχωριστοί για κάθε κατηγορία υλικού αλλά έστω, σς γίνει ξανά μια καινούρια αρχή. Αλλά γιατί το καθυστερούν; Είναι δυνατόν να ξεκινήσει η ανακύκλωση χωρίς να το μάθουν οι πολίτες; Εκεί στον Δήμο ενδιαφέρεται κανείς;

Υ.Γ. Νομίζω πρέπει να μας δώσουν και κάποια εξήγηση γιατί όλα αυτά τα χρόνια η ανακύκλωση έχει σταματήσει.