Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018

Δήμος Φαιστού, Δαπάνες-Διαύγεια Οκτώβριος 2018

Θα ξεκινήσω από τον Οκτώβριο και σε επόμενες αναρτήσεις θα πηγαίνω πίσω χρονικά.
Θέλω να δω αν υπάρχουν παράξενες δαπάνες, απευθείας αναθέσεις που δεν δικαιολογούνται και αν κάνω λάθος ευχαρίστως να δεχτώ τις αντικρούσεις.

Είμαι της άποψης ότι οι απευθείας αναθέσεις πρέπει να γίνονται αποκλειστικά όταν υπάρχει κάτι επείγον, αν δεν είναι επείγον πρέπει τουλάχιστον να γίνεται γνωστό σε όλους το γεγονός ότι θα υπάρξει μια δαπάνη αλλά και να δίνεται χρόνος να κατατεθούν προτάσεις για 2 λόγους, για να είμαστε σίγουροι ότι έχει βρεθεί οι οικονομικά πιο συμφέρουσα πρόταση για τον Δήμο αλλά και για να μην ευνοούνται συγκεκριμένοι επιχειρηματίες που έτυχε να ενημερωθούν έναντι άλλων που δεν πρόλαβαν να καταθέσουν προσφορές.
Για να δούμε τι έχω βρει για τον Οκτώβριο:

-4/10 ανάρτηση στην Διαύγεια:
ΩΗΗ0ΩΗ1-60Ν  ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΨΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΛΑΜΠΤΗΡΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΦΑΙΣΤΟΥ

Δεν βλέπω κάτι επείγον, ωστόσο το ποσό είναι μικρό, λογικό  να μην γίνει ολόκληρος διαγωνισμός αλλά: 2/10 η πρόσκληση ενδιαφέροντος, 3/10 η προσφορά, 4/10 η ανάρτηση στην διαύγεια


-9/10 ανάρτηση στην Διαύγεια:
ΩΣ3ΞΩΗ1-Η39 ΩΣ3ΞΩΗ1-Η39 Απευθείας Ανάθεση της Δημόσιας Σύμβασης Προμήθειας υδραυλικών υλικών (σωλήνες, ηλεκτρομούφες, φλάντζες, κολλεκτέρ κλπ) για την κατασκευή δικτύου άρδευσης από την γεώτρηση στη Τ.Κ. Ρουφά θέση "Μέσα Βρύση" έως υφιστάμενη δεξαμενή. 

Συνολικό ύψος δαπάνης 14.894,63 ευρώ, δεν έγινε διαγωνισμός, τουλάχιστον στην πρόσκληση ενδιαφέροντος που έγινε στις 27/9 η πρόταση έγινε στις 8/10 και η αποδοχή της στις 9/10. Υπήρχε κάποιος χρόνος, όμως έγινε γνωστή η πρόσκληση άραγε για να κατατεθούν προσφορές;

11/10 ανάρτηση στην Διαύγεια:
6Τ9ΝΩΗ1-0ΛΡ Απευθείας ανάθεση για την σύναψη σύμβασης «Προμήθειας λιπαντικών για τη συντήρηση μεταφορικών μέσων» του Δήμου Φαιστού.

Προφανώς μια δαπάνη που μπορεί να υπολογιστεί και να εκτιμηθεί πότε πρέπει να γίνει, κανένας χαρακτήρας επείγοντος. 5/10 η πρόσκληση ενδιαφέροντος, 8/10 η προσφορά, 11/10 η αποδοχή της.

22/10 ανάρτηση στην Διαύγεια:
6ΖΤ0ΩΗ1-9ΘΝ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΠΑΡΟΧΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ "ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΤΥΠΟΥ LED ΚΑΙ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΛΑΜΠΤΗΡΩΝ ΤΥΠΟΥ LED ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΦΩΤΙΣΜΟ" ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΦΑΙΣΤΟΥ.

Μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση που θα τις αφιερώσω λίγο χρόνο.  Η προμήθεια έχει τον τίτλο:
«Προμήθεια και Εγκατάσταση Φωτιστικών Σωμάτων Τύπου Led και Προμήθεια Λαμπτήρων Τύπου Led Εξοικονόμησης Ενέργειας στο Δημοτικό Φωτισμό»

Πρέπει να προμηθευτούν και να τοποθετηθούν φωτιστικά σώματα led. Τα σώματα προμηθεύτηκαν όπως φαίνεται και από την αρχή του άρθρου μου, κόστισαν κάπου 1200 ευρώ και φαντάζομαι πρέπει να τοποθετηθούν. Δεν βρίσκω κάποιο λόγο η τοποθέτηση να μην γίνει από προσωπικό του Δήμου που αλλάζει και τώρα τις λάμπες.
Και όμως στην σύμβαση για την προμήθεια και εγκατάσταση ξαφνικά προστίθεται το  Αμοιβή για την παροχή επιστημονικών υπηρεσιών τεχνικής βοήθειας
Τι ακριβώς επιστημονικές υπηρεσίες αλήθεια θα παρέχουν που θα κοστίσουν 3.968 ευρώ; Ποια η αναγκαιότητα της απευθείας ανάθεσης:
15/10 η πρόσκληση ενδιαφέροντος, 17/10 η πρόταση, 22/10 η αποδοχή.

Αυτά τα λίγα για τον Οκτώβριο. Αλλά σκέφτηκα, μήπως είμαι κακόπιστος; Μήπως μπορούσαν όλοι να το μάθουν απλώς μπαίνοντας στην ιστοσελίδα του Δήμου;
Εδώ είμαστε, Προκυρήξεις-Διαγωνισμοί:
http://www.dimosfestou.gr/information-services/proclamations
Τελευταία δημοσίευση πρόσκλησης ενδιαφέροντος το 2016!
Πήγα και στα νέα του Δήμου: 
http://www.dimosfestou.gr/information-services/news-announcements
Εδώ υπάρχει πρόσκληση από τον Ιούλιο του 2018, πάλι καλά, θα φτάσουμε και στον Ιούλιο

Μετά σκέφτηκα ότι ίσως μπορούσα να το μάθω από τον Τοπικό Τύπο, ίσως έχει γίνει κάποια δημοσίευση, εδώ δεν μπορώ να είμαι σίγουρος, αλλά στην Διαύγεια δεν βρήκα σχετικές δαπάνες δημοσίευσης. Οπότε μάλλον και δεν έγινε. 

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018

Ερωτήσεις για τον απερχόμενο Δήμαρχο

Ναι, θα είμαι επικριτικός, δεν έχω τίποτα προσωπικό με τον Δήμαρχο, δεν ξέρω τι έκαναν οι προηγούμενοι, ξέρω τι έκανε και τι δεν έκανε όμως αυτή η Δημοτική Αρχή και είμαι απογοητευμένος, Μιλώντας πάλι κυρίως για τις Μοίρες.

1. Σταμάτησε η Ανακύκλωση. Γιατί;
2. Άφησε να υπάρχει ένα συνεχές κυκλοφοριακό κουμφούζιο στις Μοίρες. Γιατί;
3. Δεν φρόντισε για ελεύθερα πεζοδρόμια για τους Δημότες. Γιατί;
4. Κράτησε κλειστό το Αλσύλλιο, κλείδωσε την μοναδική Παιδική Χαρά των Μοιρών. Που μπορούν να πάνε οι γονείς με τα παιδιά; Γιατί;
5. Κάνει τις συνδέσεις των σπιτιών με το αποχετευτικό δίκτυο με τυχαία σειρά και χωρίς πρόγραμμα. Γιατί;
6. Μετά τις συνδέσεις η ασφαλτόστρωση και επιδιόρθωση του δρόμου γίνεται μετά από εβδομάδες. Γιατί;
7. Κυκλοφορεί με υπηρεσιακό αμάξι μεγάλου κυβισμού του Δήμου Φαιστού. Παράλληλα πολλές φορές τα φορτηγά του Δήμου δεν έχουν πετρέλαιο για να κινηθούν. Το θεωρεί σωστό; Δεν μπορεί να κινείται με δικό του αυτοκίνητο; Το χρησιμοποιεί μόνο για τις ανάγκες του Δήμου;
8  Πολλές απευθείας αναθέσεις, γιατί;
9. Η Βιβλιοθήκη εγκαινιάστηκε. Γιατί; Αφού δεν υπήρξε πρόγραμμα, ούτε σχεδιασμός για να λειτουργήσει. Απλώς για τα εγκαίνια;


Καλοπροαίρετες ερωτήσεις, αν υπάρχουν απαντήσεις ευχαρίστως να τις συζητήσουμε.

Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

Ερωτήσεις για τους υποψήφιους Δημάρχους

Μπήκαμε σε προεκλογική περίοδο είναι προφανές. Τι θα ρωτούσα τους υποψήφιους Δημάρχους για να δω αν θα τους ψηφίσω; Πολλά και διάφορα. Θα επικεντρωθώ όμως κυρίως στις Μοίρες.

1. Σκοπεύουν να λύσουν άμεσα το κυκλοφοριακό κουμφούζιο στις Μοίρες με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα; Είναι θέμα θέλησης να βγουν οι αστυνομικοί στους δρόμους.

2. Σκοπεύουν να αποδώσουν τα πεζοδρόμια στους πολίτες να μπορούν να περπατήσουν; Το να αναγκάζομαι να περπατάω στον δρόμο ή μέσα από τα καθίσματα των μαγαζιών όχι δεν είναι λύση. Θέλω το 1,5 μέτρο μου στην εξωτερική μεριά του πεζοδρομίου και το θέλω χωρίς εμπόδια.

3. Σκοπεύουν να αποδώσουν ελεύθερους χώρους να μπορώ να πηγαίνω τα παιδιά μου; Η παιδική χαρά έχει κλείσει, το αλσύλλιο είναι κλειστό. Αν το πρόβλημα είναι οι παιδικές χαρές ας τις βγάλουν μέχρι να δουν τι μπορούν να κάνουν. Αλλά ελεύθεροι χώροι πρέπει να αποδοθούν άμεσα.

4. Θα χρησιμοποιούν αυτοκίνητο του Δήμου για τις μετακινήσεις τους όταν δεν έχουμε καν πετρέλαιο για τα απορριμματοφόρα;

5. Θα διαλέξουν πάλι τους υποψήφιους τους ανάλογα πόσο μεγάλο "σόι" έχουν;

6. Όταν σκάβουν για την σύνδεση με το αποχετευτικό δίκτυο θα φροντίζουν να βάζουν αμέσως και την άσφαλτο;

7. Έχουμε ξηρασία, σκοπεύουν να πάρουν άμεσα μέτρα με πρόστιμα και να τα βάλλουν σε όσους χρησιμοποιούν άσκοπα το νερό για να καθαρίζουν δρόμους, αυλές, αυτοκίνητα; Στο Δήμο Ηρακλείου επιτρέπεται μόνο με πιεστικό ή με πστιστήρι.

8. Πολλές απευθείας αναθέσεις στον Δήμνο Φαιστού (θα ανεβάσω σχετικό άρθρο σύντομα), σκοπεύουν να τους ελαχιστοποιήσουν-μηδενίσουν και να γίνονται κανονικά διαγωνισμοί;

Δεν νομίζω κάτι από αυτά να θέλει πολύ κόπο και χρήμα για να γίνει. Μπορεί κάποιος να δεσμευτεί γι' αυτά;

Τρίτη 17 Ιουλίου 2018

Κυριακή στα Καλά Λιμάνια

  Αγαπημένη παραλία από παλιά, ήρεμη και χωρίς κύμα σχεδόν πάντα, ακόμα και όταν στον Κωμό, στον Κόκκινο Πύργο και στα Μάταλα δεν μπορείς με τίποτα να μπεις μέσα από τα κύματα.
  Έχει περάσει από πολλές φάσεις αυτή η παραλία, παλιά όταν η άσφαλτος έφτανε μόνο μέχρι τα Πηγαϊδάκια, όταν οικογένειες από κοντινά χωριά πήγαιναν και έφτιαχναν καλύβες για να παραθερίζουν. Η εποχή που οι καλύβες ευτυχώς ή δυστυχώς ξηλώθηκαν. Η εποχή μετά τις καλύβες, η εποχή των πολλών σκηνών, Και η εποχή που οι καθημερινές έφοδοι της αστυνομίας ξήλωσαν τις σκηνέςς μέχρι να φτάσουμε στο σήμερα.
  Δεν θέλω να αναφερθώ στο μακρινό παρελθόν, αλλά θεωρώ ότι με τις σκηνές καλά είχε κάνει η αστυνομία. Δεν με ενοχλεί το ελεύθερο κάμπινγκ ίσα ίσα που κι εγώ πάω και στήνω σκηνές. Με ενοχλούσε όμως που κάποιοι πήγαιναν στις αρχές του καλοκαιριού έστηναν τις σκηνές και τις εγκαταστάσεις τους για όταν και αν πήγαιναν να μείνουν λες και ο χώρος τους άνηκε.
  Πλέον η κατάσταση είναι καλή νομίζω. Δεν υπάρχουν πολλές σκηνές και θέλω να ελπίζω ότι όσες είναι στημένες είναι από άτομα που μένουν εκεί και δεν έχουν απλώς καταλάβει το χώρο.
 Αλλά άλλο με ενοχλεί, η νοοτροπία των άλλων να αδιαφορούν για τους γύρω τους και την ενόχληση που προκαλούν. Και αναφέρομαι φυσικά σε όσους επειδή έχουν 4Χ4 νομίζουν ότι μπορούν να πηγαίνουν όπου θέλουν με το αυτοκίνητο.
Ορίστε χαρακτηριστική φωτογραφία και δεν ήταν τα μόνα αυτοκίνητα:



Αναρωτιέμαι έχει γίνει τόσο δύσκολο να περπατήσει κάποιος 100 μέτρα; Είναι ανάγκη να πάει με το αυτοκίνητο ως το κύμα; Δεν αντιλαμβάνεται ότι ενοχλεί τους άλλους λουόμενους και προσφέρει ένα αισθητικά άσχημο θέαμα; Ειδικά ο κύριος με το αυτοκίνητο κοντά στο κύμα πρέπει μέσα στην μέρα να πηγαινοήρθε πάνω από 10 φορές, για να πάρει τσιγάρα, για να πάει στους φίλους του 20 μέτρα πιο πέρα, για να πάει δεν ξέρω που.
Έχουμε από τις πιο όμορφες παραλίες και έχουμε δυστυχώς και ένα μεγάλο ποσοστό ατόμων που αδιαφορούν για τα πάντα γύρω τους. Αυτά με την γκρίνια  μου.

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2018

Δημοτική Βιβλιοθήκη Μοιρών

Δυστυχώς η ανταλλακτική βιβλιοθήκη που υπήρχε ξηλώθηκε για διάφορους λόγους:
http://moires-sxoliasmoi.blogspot.com/2016/11/blog-post_15.html.
Κρίμα για την προσπάθεια των παιδιών που την έστησαν, κρίμα για όσους είχαν προσφέρει βιβλία.

Αλλά επιτέλους έχουμε δημοτική βιβλιοθήκη. Ή μήπως όχι;
Ορίστε δημοσιεύματα:
https://www.mesaralive.gr/post/egkainiazetai-h-dhmotikh-bibliothhkh-manwlhs-markakhs/local-news/12508

http://apopsilive.gr/notia-kriti/peraste-h-dimotiki-bibliothiki-sas-kalosorizei-stous-chorous-tis-foto

http://apopsilive.gr/kriti/oi-moires-apoktoun-epitelous-dimotiki-bibliothiki

http://archive.e-mesara.gr/index.php/a-sxoliasta/44303-22-11

Πανηγυρισμοί για την ολοκλήρωση της βιβλιοθήκης, εγκαίνια και εορτασμοί που παρευρέθηκαν όλοι οι επίσημοι για ποιον ακριβώς λόγο;

  Γιατί η Βιβλιοθήκη μπορεί να εγκαινιάστηκε αλλά ποτέ δεν λειτούργησε, απ' όσο ξέρω κανένας σχεδιασμός για την λειτουργία της, κανένας προγραμματισμός και αν υπάρχει σίγουρα καμία ενημέρωση στους δημότες.
  Τα εγκαίνια, λοιπόν, για ποιον σκοπό έγιναν; Απλώς για να έχουμε να λέμε; Ενδιαφέρεται κανείς στο Δήμο για να την λειτουργήσει; Είναι θέμα χρημάτων, είναι θέμα αδιαφορίας;

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2018

Ξεκίνησε ξανά η Ανακύκλωση στον Δήμο Φαιστού;

  Κάτι πήρε το αυτί μου. Για κάποιο πρόστιμο που κλήθηκε ή θα κληθεί να πληρώσει ο Δήμος Φαιστού επειδή έχει να ανακυκλώσει κάτι χρόνια. Και έτσι πρέπει να έχουν πάει 1-2 φορτία στο Ηράκλειο για ανακύκλωση.
  Λες και έπρεπε να περιμένουμε τα πρόστιμα για να κάνουμε τα αυτονόητα, οι κάδοι υπήρχαν, το αυτοκίνητο υπήρχε. και προφανώς υπάρχει και η αδιαφορία...
  Και αφού ξεκινάμε πάλι να στέλνουμε ανακυκλώσιμα υλικά ποιες είναι οι ενέργειες του Δήμου;
  Να κάνω μια ενδεικτική λίστα με πράγματα που πρέπει να γίνουν όπως μου έρχεται στο μυαλό:
  1. Να καθαριστούν οι κάδοι ανακύκλωσης, γιατί ως τώρα έμπαιναν μέσα κοινά σκουπίδια και φυσικά και οργανικά υλικά.
 2. Να γίνει μια μεγάλη καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών. Εφημερίδες (Άποψη του Νότου, Αντίλαλος), ειδησεογραφικές ιστοσελίες (e-mesara.gr, apopsilive.gr), ραδιοφωνικοί σταθμοί νομίζω πρέπει να δημοσιεύσουν και να προβάλλουν δωρεάν την ενημέρωση και οδηγίες.
 3. Καμία αφίσα δεν θα έβλαπτε.

Και όχι ότι αρκούν οι μπλε κάδοι, ιδανικά θα έπρεπε να υπάρχουν ξεχωριστοί για κάθε κατηγορία υλικού αλλά έστω, σς γίνει ξανά μια καινούρια αρχή. Αλλά γιατί το καθυστερούν; Είναι δυνατόν να ξεκινήσει η ανακύκλωση χωρίς να το μάθουν οι πολίτες; Εκεί στον Δήμο ενδιαφέρεται κανείς;

Υ.Γ. Νομίζω πρέπει να μας δώσουν και κάποια εξήγηση γιατί όλα αυτά τα χρόνια η ανακύκλωση έχει σταματήσει.