Τελευταία διαβάζω συνεχώς άρθρα για κάποιους το λιγότερο ασυνείδητος που πετούν δηλητηριασμένες φόλες στην περιοχή μας. Μια απαίσια πράξη που προκαλεί βασανιστικό θάνατο σε ζώα τα οποία δεν μας έχουν φταίξει σε τίποτα. Μια πράξη καταδικαστέα από τους περισσότερους νομίζω.
Όμως πέραν από την θανάτωση απαγορεύεται και η κακοποίηση και βασανισμός των ζώων.
Και είναι σίγουρα κακοποίηση και βασανισμός να έχεις κάποιο ζώο δεμένο μόνιμα με αλυσίδα, ή αφημένο σε κάποια μικρή ταράτσα, ας αναλογιστούμε μόνο αν θα μας άρεσε να κάνει κάποιου είδος ανώτερο ον το ίδιο σε μας. Ας καταλάβουμε ότι το να έχουμε ένα κατοικίδιο μας φορτώνει υποχρεώσεις και μάλιστα σοβαρές, πρέπει να φροντίζουμε για την υγεία του, τις καθημερινές του βόλτες και την παροχή αξιοπρεπούς διαβίωσης.
Ο νόμος είναι σαφής και αυστηρός, απαγορεύεται να έχουμε μόνιμα τα σκυλιά μας αλυσοδεμένα, εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες ή αφημένα μονίμως στην ταράτσα.
Για την ακρίβεια ο νόμος είναι ακόμα πιο αυστηρός, προϋποθέτει τα ζώα να έχουν τσιπ, να είναι εμβολιασμένα με το ανάλογο βιβλιάριο και οι ποινές είναι αρκετά αυστηρές μάλιστα. Το ζήτημα είναι ότι και εδώ ο νόμος δεν εφαρμόζεται. Στο κέντρο των Μοιρών δεν εμφανίζονται τέτοια φαινόμενα αλλά ας κάνουμε μια μικρή διαδρομή. Ας ξεκινήσουμε από την πλατεία Ομονοίας και ας πάρουμε τον δρόμο του Αγίου Γεωργίου.
Τίποτα παράξενο στην αρχή κανένα ζώο δεμένο ή κάτι παρόμοιο, αλλά μόλις περάσουμε λίγο την εκκλησία ας κοιτάξουμε λίγο αριστερά, σε μια μικρή ταράτσα ένας μαύρος σκύλος, εκτεθειμένος στον ήλιο και στην βροχή γαβγίζει εξαγριωμένα, συνεχώς μόνος του εκεί.
Ας προχωρήσουμε λίγο και ας κάνουμε μια βόλτα στους γύρω παράδρομους όλο και κάποιον σκύλο δεμένο θα δούμε. Αλλά αυτό δεν είναι παρά η πρόγευση, στον δρόμο προς την Γαλιά ένα ντόπερμαν είναι μονίμως δεμένο στην άκρη του δρόμου και πηγαίνοντας προς το ΚΤΕΟ βλέπουμε μονίμως δεμένα σκυλιά.
Ξέρω ότι έτσι γινόταν από παλιά, θεωρούσαμε ότι μπορούμε να έχουμε τους σκύλους δεμένους μόνιμα και ότι αυτό είναι φυσιολογικό. Ωστόσο ήμασταν λάθος, το να έχουμε έναν σκύλο ή οποιοδήποτε άλλο κατοικίδιο έχει υποχρεώσεις και σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται ο βασανισμός του είτε αυτός είναι σωματικός είτε με την μορφή του δεσίματος και της εγκατάλειψης.
Για την κατάσταση που επικρατεί και μπορώ να πω ότι μας ντροπιάζει φταίνε 3 κατηγορίες ατόμων:
1. Οι ιδιοκτήτες τους, που πιστεύουν ότι τα σκυλιά είναι ένα "αντικείμενο" που μπορούν να του φέρονται όπως αυτοί νομίζουν.
2. Εμείς οι ίδιοι, που ανεχόμαστε την κατάσταση και δεν τους καταγγέλλουμε είτε γιατί δεν θέλουμε να τιμωρηθούν, είτε γιατί δεν θέλουμε να χαλάσουμε την σχέση μας μαζί τους, είτε γιατί απλά αδιαφορούμε.
3 Η αστυνομία της περιοχής, γιατί ενώ περνάει με τα περιπολικά από αυτούς τους δρόμους και βλέπει μπροστά της αυτό που συμβαίνει κλείνει τα μάτια σε ένα αδίκημα που διώκεται αυτεπαγγέλτως και μπορεί να οδηγήσει τον άλλο στο αυτόφωρο.
Για να διορθωθεί η κατάσταση πρέπει να:
1. Αλλάξει η νοοτροπία όλων μας στο τι σημαίνει να έχουμε ένα κατοικίδιο.
2. Να υπάρχει κατακραυγή ανάλογη με αυτή που υπάρχει για όσους ρίχνουν φόλα.
3, Να σταματήσουμε να είμαστε παθητικοί σε όσα βλέπουμε να συμβαίνουν και να ασχημίζουν την περιοχή μας.
Ακολούθησα μια διαδρομή, φυσικά το ίδιο συμβαίνει παντού στα περίχωρα των Μοιρών, μελλοντικά θα ακολουθήσω διάφορες διαδρομές και θα ανεβάσω φωτογραφίες με αυτά που εδώ περιγράφω, Θα εκπλαγούμε από το μέγεθος του φαινομένου....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου