Τι είναι οι ανταλλακτικές βιβλιοθήκες; Μια υπαίθρια, συνήθως, κατασκευή, όπου αφήνουμε βιβλία τα οποία έχουμε διαβάσει και παίρνουμε άλλα που έχουν αφήσει κάποιοι άλλοι.
Βασικός κανόνας για να μπορέσει να λειτουργήσει μια τέτοια βιβλιοθήκη είναι να αφήνουμε τουλάχιστον όσα βιβλία παίρνουμε.
Εντόπισα μια ωραία ανάρτηση που έγινε τον Ιούλιο του 2014 στα Μεσσαρίτικα Νέα:
http://messaritikanea.blogspot.gr/2014/07/blog-post_26.html
Ήταν λίγο πριν η πράξη αυτή γίνει πραγματικότητα από την ομάδα ΔΡΩ τον Δεκέμβριο του 2014. Δεν ξέρω αν εμπνεύστηκαν από εκείνη την ανάρτηση ή όχι, δεν έχει και κάποια σημασία, μια ωραία ιδέα και πρόταση που έγινε πραγματικότητα. Μια εξαιρετική πρωτοβουλία από την ομάδα ΔΡΩ.
Και ερχόμαστε στην πραγματικότητα, ο κόσμος δεν την αγκάλιασε, είναι σίγουρο ότι πολλοί δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη της και πολλοί δεν ξέρουν πως λειτουργεί το σύστημα και ακόμα χειρότερα πολλοί την εκμεταλλεύτηκαν.
1. Έγραφαν τα Μεσσαρίτικα Νέα στην ανάρτηση:
"Η εμπειρία έχει δείξει ότι παρ' όλο που οι βιβλιοθήκες αυτές είναι χωρίς έλεγχο λειτουργούν αποτελεσματικά και μάλιστα τα βιβλία που αφήνουν είναι περισσότερα απ' όσα παίρνουν!"
Και όμως έχω αφήσει κι εγώ βιβλία κατά καιρούς αρκετά χωρίς να παίρνω και έχω δει και άλλους να το κάνουν, και όλες τις φορές όταν επιστρέφω μετά από λίγες μέρες βλέπω την ίδια κατάσταση, να έχουν πάρει τα περισσότερα βιβλία χωρίς να τα έχουν αντικαταστήσει, Κάποιοι το βρήκαν σαν μια ευκαιρία να φτιάξουν την βιβλιοθήκη τους... Δεν έχω λόγια...Το χειρότερο είχε πάει κάποιος είχε κάνει διαλογή των βιβλίων που τον ενδιέφεραν και τα υπόλοιπα τα είχε αφήσει σε μια θήκη κάτω παρατημένα, αφού δεν του άρεσαν, ας μην τα πάρει κανένας, τι να πω κι εδώ...
2.Άλλη μια παρανόηση που έχει γίνει: Στην βιβλιοθήκη δεν αφήνουμε ότι άχρηστο βιβλίο έχουμε που δεν θέλουμε, έχω δει κατά καιρούς διαφημιστικά έντυπα εφημερίδων, βιβλία ECDL δεκαετίας και βάλε, ουσιαστικά άχρηστα πλέον, παλιά περιοδικά από αυτά που συνήθως βρίσκουμε στα κομμωτήρια με διαφημίσεις και η λίστα συνεχίζεται..
Να γίνει ξεκάθαρο, λοιπόν, πάμε για να βρούμε βιβλία που μας αρέσουν, και αφήνουμε βιβλία που θεωρούμε ότι θα αρέσουν στους άλλους, όχι ότι σαβούρα θέλουμε να ξεφορτωθούμε.
Αυτήν την στιγμή η βιβλιοθήκη θέλει επισκευές αφού σε πολλά ράφια έχει φύγει το προστατευτικό τζάμι.
Θέλει να σταματήσει το Λουκουματζίδικο να αφήνει τις καρέκλες του γύρω από την βιβλιοθήκη κάνοντας την πρόσβαση της δύσκολη.
Θέλει να δωθεί λίγο δημοσιότητα στην ύπαρξη της βιβλιοθήκης από τα έντυπα, διαδικτυακά και ραδιοφωνικά ειδησεογραφικά μέσα της περιοχής μας.
Θέλει να αποδοκιμάσουμε και καταδικάσουμε όσους κάνουν κατάχρηση της βιβλιοθήκης.
και κυρίως θέλει να την αγκαλιάσουμε εμείς οι ίδιοι οι Δημότες, να την χρησιμοποιήσουμε αλλά και να βοηθήσουμε να την χρησιμοποιήσουν οι άλλοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου